«Όσο τιμώνται στην πόλη τα πλούτη και οι πλούσιοι, τόσο περιφρονείται η αρετή και οι χρηστοί: Τιμωμένου δη πλούτου εν πόλει και των πλουσίων, ατιμοτέρα αρετή τε και οι αγαθοί.». (Πλάτων).

Σάββατο, 20 Νοεμβρίου 2010

Αθήνα όπως Μπογκοτά






“Μέσα σε τρία μόλις χρόνια, ο δήμαρχος της Μπογκοτά Ενρίκε Πελανόζα δημιούργησε ένα υπερσύγχρονο σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς και αποσυμφόρησε μια πόλη 7 εκατ. κατοίκων. Ο “κόκκινος στόλος” του αποτελείται από χίλια διπλά λεωφορεία που έχουν αλλάξει το πρόσωπο της πόλης. Ειδικά διαμορφωμένοι τερματικοί σταθμοί διαθέτουν πάρκινγκ ποδηλάτων, καθώς δίπλα στις λεωφορειολωρίδες έχουν κατασκευαστεί ποδηλατόδρομοι. Όταν θέλουν οι πολιτικοί, μπορούν, και όταν δεν μπορούν, μάλλον δεν επιμένουν πολύ”, διαβάζω στα σχόλια για τα θέματα του κόσμου της κ. ελευθεροτυπίας.

Στην Κολομβία των ναρκωτικών και της Καταλίνας, όπου δηλαδή τα 18χρονα κορίτσια δεν διαβάζουν για να μπουν στο πανεπιστήμιο αλλά προσπαθούν να φτάσουν στην προσθετική στήθους για να γίνουν μέλη στο χαρέμι ενός μεγάλου εμπόρου ναρκωτικών, ενώ τα αγόρια της ίδιας ηλικίας γίνονται δολοφόνοι για να βγάλουν τα προς το ζην (δεν φταίω εγώ, η δημοφιλής κολομβιανή σειρά στη μεταμεσονύχτια ζώνη του alpha φταίει, συγχωρέστε με για την υπερβολή), στην πρωτεύουσα αυτού του κράτους, λοιπόν, δυναμικότητας μεγαλύτερης της ελληνικής μητρόπολης ο δήμαρχος προσπαθεί (και σύμφωνα με τα εκεί λεγόμενα τα καταφέρνει μια χαρά) να κάνει την διαβίωση στην πόλη πιο ανθρώπινη. Και πιο δημοκρατική.


Στην Ελλάδα των 90.000 υποψηφίων κάθε χρόνο στο πανεπιστήμιο, με τον μεγαλύτερο (αναλογικά) τζίρο στην αγορά τάνκερ παγκοσμίως, του νέου μουσείου ακρόπολης (και της επιστροφής των μαρμάρων), με την πρωτεύουσα των 5 (νόμιμων) εκατομμυρίων κατοίκων, οι ποδηλατόδρομοι αγνοούνται, τα ποδήλατα απαγορεύονται να μπουν σε όλους τους συρμούς του ηλεκτρικού και του μετρό, τα νέα (οικολογικά) λεωφορεία είναι τόσο καλοσχεδιασμένα εσωτερικά που χωράνε τους μισούς απ΄ ότι τα παλιά, σ’αυτή την ελλάδα, λοιπόν, η πολιτεία συζητάει με τους ιδιοκτήτες ταξί την νόμιμη είσοδο των τελευταίων στις λεωφορειολωρίδες (με απώτερο στόχο το λεωφορείο να μην φτάσει ποτέ στον προορισμό του) και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ προωθεί δήθεν πράσινα μέτρα για να πληρώνει ο πολίτης και να θησαυρίζει η αυτοκινητοβιομηχανία και οι μεσάζοντες. Συγχαρητήρια σε όλους μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Facebook