«Όσο τιμώνται στην πόλη τα πλούτη και οι πλούσιοι, τόσο περιφρονείται η αρετή και οι χρηστοί: Τιμωμένου δη πλούτου εν πόλει και των πλουσίων, ατιμοτέρα αρετή τε και οι αγαθοί.». (Πλάτων).

Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011

Βινύλιο: Back in black



Όταν ο εμβληματικός μαέστρος Herbert von Karajan δήλωνε στις αρχές των ‘80s ότι «η ψηφιακή ηχογράφηση είναι ανώτερη από οποιαδήποτε άλλη μορφή ηχογράφησης», σίγουρα δεν θα μπορούσε να προβλέψει ότι τρεις δεκαετίες μετά οι κλασσικοί μαύροι δίσκοι θα επέστρεφαν στο προσκήνιο για να εκτοπίσουν τον «κρύο» ήχο του CD και τον απρόσωπο χαρακτήρα των mp3s.

Η πραγματικότητα εν έτει 2011 είναι μία: Ο κόσμος θα κατεβάσει στο pc του δεκάδες Gigabytes ψηφιακών mp3, αλλά όταν χρειαστεί να αγοράσει δίσκο, τότε θα στραφεί στο βινύλιο. Το δείχνουν άλλωστε και οι αριθμοί. H κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις των Compact Discs σε Ευρώπη και Αμερική, συνδέθηκε με την εντυπωσιακή άνοδο στην ζήτηση του βινυλίου, γεγονός που υποχρέωσε την πλειοψηφία των δισκογραφικών όχι μόνο να ενισχύσουν, αλλά και να διπλασιάσουν την παραγωγή του. Τα νούμερα άλλωστε μιλούν από μόνα τους.

Η επιστροφή στην εποχή του πικάπ σηματοδοτήθηκε ήδη από το 2008, όταν και έγινε το μεγάλο «μπαμ» στην παγκόσμια αγορά δίσκων. 90% αύξηση στις πωλήσεις σε σχέση με το 2007, οι οποίες μάλιστα έφτασαν τα 1.9 εκατομμύρια τεμάχια. Το 2009, οι πωλήσεις έφτασαν περίπου τα 3 εκατομμύρια τεμάχια, παρουσιάζοντας σημαντική άνοδο και το 2010.

Το 2011 τα νούμερα ήταν εξίσου εντυπωσιακά. Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2011 οι πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν, με ολοένα και περισσότερα μουσικά σχήματα τα οποία μεγάλωσαν με CD να επιστρέφουν ξανά στις μαύρες χαρακιές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι Radiohead (20.771 αντίτυπα για το King of Limbs), οι Arctic Monkeys, οι Black Keys, οι Vaccines ακόμα και οι… Beattles με το Abbey Road να είναι πρώτο σε πωλήσεις βινύλιο για το 2010 σε Ευρώπη και Αμερική.

Όπως παραδέχτηκε ο Kim Bayley, γενικός διευθυντής του Entertainment Retailers Association (ERA): «Οι πωλήσεις βινυλίων αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς. Το κόστος μπορεί να είναι διπλάσιο από ένα cd, αλλά περιέχει ακριβώς την ίδια μουσική. Η επιτυχία του βινυλίου έγκειται στο γεγονός ότι, μπορεί να κοστίζει λίγο παραπάνω, αλλά προσφέρει στους ακροατές ένα πακέτο που πραγματικά αγαπούν".

… και στην Ελλάδα

Η βυνιλιομανία στην χώρα μας καλά κρατεί. Οι δίσκοι βινυλίου έχουν επιστρέψει δυναμικά στα ράφια των Megastores με την μορφή κυρίως επανεκδόσεων αγαπημένων άλμπουμ από αγαπημένα συγκροτήματα (Beatles, Pink Floyd, Queen, αλλά και νεότερων, όπως των Arctic Monkeys, Placebo κ.ά). Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και στα μικρότερης εμβέλειας δισκάδικα.

Όπως άλλωστε μας πληροφορούν και οι ιδιοκτήτες τους, το ελληνικό μουσικόφιλο κοινό δεν σταμάτησε ποτέ να δείχνει την αμέριστη εκτίμησή του στους δίσκους βινυλίου, αγοράζοντας τακτικά καινούργιους ή μεταχειρισμένους, ανταλλάζοντας και πουλώντας παλαιότερα κομμάτια της δισκοθήκης του ή συμμετέχοντας ακόμα και σε παζάρια δίσκων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Facebook