«Όσο τιμώνται στην πόλη τα πλούτη και οι πλούσιοι, τόσο περιφρονείται η αρετή και οι χρηστοί: Τιμωμένου δη πλούτου εν πόλει και των πλουσίων, ατιμοτέρα αρετή τε και οι αγαθοί.». (Πλάτων).

Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2011

Γιατί δεν πρέπει να πληρώσουμε αυτό το χαράτσι



Ο Γκάντι έλεγε ότι ο μόνος, αποτελεσματικός τρόπος για να καταργηθεί ένας άδικος νόμος, είναι οι απλοί πολίτες της χώρας, δίχως βία, αλλά με αποφασιστικότητα, να αρνηθούν να τον εφαρμόσουν. Έχει τεθεί πολλές φορές, και απασχόλησε έντονα και τον ίδιο τον Γκάντι, το ερώτημα: «Ποιος νόμος είναι πραγματικά άδικος;» και, κατ’ επέκταση, «ποιος αποφασίζει ότι είναι άδικος;»Απαντήσεις υπάρχουν πολλές.

Όμως, προτού τις δούμε, ας μην ξεχάσουμε ούτε στιγμή, ότι το ερώτημα τίθεται, όχι για φιλοσοφική συζήτηση, αλλά για να παρθεί, σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, μια πολιτική απόφαση για την, δια της ανυπακοής, αντίδραση του λαού.Έτσι, λοιπόν, δεν είναι δύσκολο να επισημάνει κάποιος, κατ’ αρχάς, ότι βασικό κριτήριο για να αποφασισθεί ποιος νόμος είναι σε τέτοιο σημείο άδικος ώστε να δικαιολογείται η πρόσκληση-ενθάρρυνση προς όλο τον λαό να ξεσηκωθεί, μη εφαρμόζοντάς τον, είναι ο νόμος αυτός να αφορά, αν όχι όλον τον πληθυσμό μιας χώρας, τουλάχιστον την μεγάλη πλειοψηφία του.

Ο Γκάντι, για παράδειγμα, τον καιρό που άρχιζε την πολιτική του διαδρομή ως νεαρός δικηγόρος στην Νότια Αφρική, δεν δυσκολεύτηκε να πείσει τους ομοεθνείς του να μην πειθαρχήσουν στον νόμο της τότε ρατσιστικής κυβέρνησης του στρατηγού Γιαν Σματς, που έλεγε ότι για να μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα οι Ινδοί πολίτες της χώρας, θα έπρεπε ανά πάσα στιγμή να είχαν επάνω τους το «ειδικό πάσο» (ταυτότητα) που θα τους έδινε η κυβέρνηση των λευκών. Το μέτρο αυτό, λοιπόν, σαφώς διαχώριζε, μαζί με τους μαύρους που είχαν ακόμα χειρότερη μεταχείριση, και τους ινδικής καταγωγής πολίτες της Ν. Αφρικής από τους υπόλοιπους. Ήταν, επομένως, ένας νόμος «συνολικής στόχευσης».

Αφορούσε όλους τους Ινδούς της Νότιας Αφρικής. Και, έτσι, δεν ήταν δύσκολο να χαρακτηριστεί αμέσως ως άδικος και να αποφασιστεί, από τους αδικουμένους, η μη εφαρμογή του.Ένα υπο-ερώτημα που προκύπτει αμέσως: Εάν ο νόμος του Σματς δεν αφορούσε όλους τους Ινδούς στην Νότια Αφρική, και εξαιρούσε, ας πούμε, τους μορφωμένους ή/και τους παντρεμένους με λευκούς Νοτιοαφρικανούς, δεν θα ήταν και πάλι άδικος;

Και μάλιστα, τόσο άδικος, ώστε να οδηγήσει και αυτός στην απειθαρχία όλων των πολιτών ινδικής καταγωγής; Η απάντηση, νομίζω, είναι ένα κατηγορηματικό «ναι», και δεν μπορώ να φανταστώ άνθρωπο, ακόμα και από εκείνους που θα εξαιρούσε ένας τέτοιος υποτιθέμενος νόμος, που δεν θα συμφωνούσε στη λήψη μαζικής δράσης εναντίον του – πάντοτε ειρηνικής, εννοείται.Παρόλο που, λοιπόν, κάποιοι θα ισχυριστούν ότι «όλα στη ζωή είναι σχετικά», η κοινή λογική, που είναι λιγότερο πολύπλοκη απ’ όσο νομίζουμε, οδηγεί πολλές φορές τα πράγματα, από μόνα τους, στις σωστές απαντήσεις.

Έτσι, για να έρθουμε στα δικά μας τώρα, δε νομίζω ότι υπάρχει αμφιβολία ότι το νέο μέτρο της έκτακτης εισφοράς στην κτισμένη ακίνητη περιουσία, είναι πέρα ως πέρα άδικο για όλον τον πληθυσμό της χώρας. (Αν και ενδέχεται να υπάρχουν αρκετά σαΐνια, που έχουν φτιάξει σπίτια με χρήματα που κανείς δεν ξέρει πως αποκτήθηκαν, άρα δεν έχουν φορολογηθεί για αυτά και ως εκ τούτου το «συνολικός πληθυσμός» δεν τους αφορά.)

Επομένως, λοιπόν, είναι από τις ελάχιστες φορές που θα συμφωνούσα με το ΚΚΕ ότι το χαράτσι αυτό δεν πρέπει να καταβληθεί από τους πολίτες. Όπως θα έλεγε, πάλι, ο μέγας Γκάντι, «δεν μπορούν 100 χιλιάδες Βρετανοί στρατιώτες να επιβάλουν τους νόμους τους, εάν 10 εκατομμύρια Ινδοί αρνηθούν να τους εφαρμόσουν».

Ομοίως, καμία κυβέρνηση δεν θα μπορούσε να κόψει το ρεύμα σε 10 εκατομμύρια Έλληνες, εάν αυτοί αρνηθούν να πληρώσουν το ειδικό αυτό τέλος που θα τους έρθει στον λογαριασμό της ΔΕΗ.Μια τέτοια αντίδραση, η οποία όμως δεν πρέπει να καπελωθεί από κανένα ΚΚΕ, κανένα ΠΑΜΕ, κανέναν ΣΥΡΙΖΑ, κανένα συνδικάτο, καμιά ΝΔ του Σαμαρά, δεν πιστεύω ότι θα φέρει την Ελλάδα κοντύτερα στην χρεοκοπία, όπως διαρκώς απειλούν οι δανειστές μας, και όσοι τους ακούνε «τυφλά». (Στην χρεοκοπία, όντως, είμαστε κοντά, αλλά ο τρόπος για να απομακρυνθούμε δεν είναι αυτός, των έκτακτων εισφορών, αλλά των έκτακτων διαρθρωτικών αλλαγών, που βεβαίως, οι υποστηρικτές, αορίστως, του «δεν πληρώνω – δεν πληρώνω», καθόλου δεν θέλουν).

Έλεγα, λοιπόν, ότι μία τέτοια, μαζική, και δίχως βία, αντίδραση σε αυτόν τον άδικο νόμο, όχι μόνο δεν θα μας φέρει κοντύτερα στην χρεοκοπία, αλλά θα αφυπνίσει, με τον πιο τρανταχτό τρόπο, και την κυβέρνηση, και τους δανειστές μας, και τους άλλους πολίτες των χωρών της δοκιμαζόμενης Ε.Ε. Θα τους κάνει να καταλάβουν την αδικία, και ίσως τους κινητοποιήσει κιόλας να αγωνιστούν και αυτοί για την εξάλειψή της.Αυτά, δεν είναι απλώς «ρομαντικά πράγματα», όπως ίσως πουν κάποιοι. Έχουν δοκιμαστεί κάτω από πολύ σκληρότερες συνθήκες από μια οικονομική κρίση, και έχουν φέρει θαυμαστά αποτελέσματα.

Όχι, όμως, χωρίς κόστος. Χιλιάδες άνθρωποι αγωνίστηκαν, βασανίστηκαν, υπέφεραν, και έχασαν ακόμα και τη ζωή τους αντιστεκόμενοι ειρηνικά στην βία του κράτους. Στο τέλος, έλεγε ο Γκάντι, ο τρόπος της ειρηνικής ανυπακοής σε έναν άδικο νόμο, πάντοτε επικρατεί.Το θέμα είναι, λοιπόν, με ψυχραιμία και καθαρό μυαλό (και χωρίς κομματικές ακρότητες), να αποφασίσει ο κόσμος μόνος του, και μαζικά ακολούθως, μέσω της κοινωνικής δικτύωσης ή και οργανωμένων φορέων, να απορρίψει νόμους άγριους, όπως είναι εκείνοι που εφευρίσκονται υπό την ταμπέλα «έκτακτα μέτρα», και υπό την απειλή της πτώχευσης.

Μια τέτοια απειθαρχία, είναι απολύτως δικαιολογημένη, και επιβεβλημένη. Γιατί ο νόμος είναι άδικος, και πλήττει την αξιοπρέπεια και την τσέπη όλου του λαού, ανεξαρτήτως εισοδήματος. Από την άλλη, όμως, το «δεν πληρώνω» στα διόδια η στα λεωφορεία, όσο και εάν μπορεί για κάποιους να είναι και αυτό μια αντίδραση σε ένα κακό μέτρο ή μία κακή πολιτική, δεν είναι για μένα αποδεκτή. Πρώτον, διότι εφαρμόζεται με βία (δηλαδή, «αστυνομεύεται» από τους φορείς που την επιβάλουν, και εκδηλώνεται πολλές φορές με βίαιες, φραστικές και σωματικές, επιθέσεις εναντίον άλλων ανθρώπων).

Και δεύτερον, διότι δεν μπορεί να θεωρηθεί «καθολική αδικία», και έτσι, δια της εφαρμογής της, ανοίγει τον επικίνδυνο δρόμο για γενικευμένη, αποσπασματική απειθαρχία σε κάθε τι που απλώς δεν αρέσει, ή δεν βολεύει, τον καθένα.

Ο Γκάντι, αποσαφηνίζοντας την, κατ’ αυτόν, «ιδανική δημοκρατία», μιλάει για ένα σύστημα «οργανωμένο και φωτισμένο». Αυτό, ακριβώς, το σύστημα έχουμε την ανάγκη, αλλά και την υποχρέωση να ανακαλύψουμε ξανά. Γιατί αυτό που έχουμε τώρα, δεν είναι ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Άναρχο είναι. Και σκοτεινό πολύ.

Διαβάστε περισσότερα ...

Ford Evos Concept



Το πρωτότυπο τετράθυρο coupe Evos που η Ford θα παρουσιάσει στην Φρανκφούρτη σε περίπου δύο εβδομάδες αποτελεί κάτι παραπάνω από ένα καθ’όλα ελκυστικό concept car "εντυπωσιασμού" εφοδιασμένου με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της "μπλε οβάλ".

Το Evos είναι το πρώτο δείγμα του νέου σχεδιαστικού κώδικα της φίρμας τον οποίο και θα υιοθετήσουν όλα τα νέα της μοντέλα που θα λανσαριστούν στο κοντινό μέλλον, ξεκινώντας ήδη από την επόμενη χρονιά με το Mondeo.

Εκτός από τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Ford και την αδιαμφισβήτητα επιβλητική σχεδίαση του με τις έντονες αντιθέσεις και τα εντυπωσιακά στοιχεία όπως οι "φτερωτές" πόρτες εμπρός και πίσω, το Evos διαθέτει επίσης και την τελευταία εξέλιξη του συστήματος infotainment της Ford, SYNC.

Το σκεπτικό των εφαρμογών οι οποίες συναποτελούν το SYNC, όπως επιβάλλουν οι αναλογίες ενός μυώδους coupe με διαστάσεις 4,5 μέτρων μήκος και 1,97 μέτρων πλάτος είναι αμιγώς οδηγοκεντρικό.


Η φιλοσοφία είναι ότι ο ιδιοκτήτης του μπορεί να αφοσιωθεί απερίσπαστος στην οδήγηση καθώς το αυτοκίνητο αναλαμβάνει την επικοινωνία με τον εξωτερικό κόσμο.

Για παράδειγμα, εκτός από τις συνήθεις λειτουργίες αναπαραγωγής μουσικής με τη σύνδεση οποιασδήποτε συσκευής, συστήματος πλοήγησης, πληροφορίες για την κίνηση και τις καιρικές συνθήκες κ.τ.λ., το Evos μπορεί να θερμάνει ή να ψύξει το θάλαμο επιβατών αυτόματα πριν εισέλθει ο οδηγός του, να αναδιοργανώσει το δρομολόγιο αποφεύγοντας διαδρομές με κίνηση ή επιβαρυμένες από μόλυνση ή "διαβάζοντας" το δρόμο μέσω των πληροφοριών που αντλεί από το σύστημα πλοήγησης να προγραμματίσει αναλόγως τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, την απόκριση του κινητήρα και του συστήματος διεύθυνσης.

Όσον αφορά τον κινητήρα το Evos αξιοποιεί ένα υβριδικό μηχανικό σύνολο στο οποίο συνδυάζονται ένας βενζινοκινητήρας και ένας ηλεκτροκινητήρας που μπορούν να λειτουργήσουν ταυτοχρόνως ή ανεξάρτητα και μπαταρίες ιόντων λιθίου που εξασφαλίζουν στο τετράθυρο coupe αυτονομία που ανέρχεται στα 800 χλμ.






Διαβάστε περισσότερα ...

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Φονταμενταλισμός



Αυτή η έννοια επεκτάθηκε και στις άλλες θρησκείες, κυρίως στο Ισλάμ. Χαρακτηρίζεται κατά γενικό τρόπο μια συμπεριφορά που αφορά, ανεξαρτήτως θρησκείας, την υπεράσπιση με ζήλο και ενίοτε με φανατισμό του ίδιου του γράμματος της αγνής και ορθής πίστης. Μια τέτοιας μορφής φονταμενταλισμός απαντάται για παράδειγμα στον ισλαμισμό, στα λεγόμενα υπερορθόδοξα εβραϊκά κινήματα, καθώς και στους Ευαγγελικούς Χριστιανούς.

Ο φονταµενταλισµός γεννήθηκε καταρχήν στο πλαίσιο του Προτεσταντισµού της Β. Αµερικής. Από το 1910 µέχρι το 1915 εκδόθηκε µια σειρά έργων, των Fundamentals, από κύκλους κυρίως Βαπτιστών και Πρεσβυτεριανών, οι οποίοι τελικά το 1919 ίδρυσαν µια Παγκόσµια Ένωση των Χριστιανών Θεµελιοκρατών (World's Christian Fundamentals Association). Κύριος στόχος της Ένωσης αυτής ήταν η αντίδραση προς τη µοντέρνα επιστήμη και η αποκατάσταση θεμελιωδών κατά τη γνώμη τους αντιλήψεων της Βίβλου που είχαν αµφισβητηθεί.

Από την Ένωση-κίνηση αυτή ονομάστηκε το σχετικό φαινόμενο «φονταµενταλισµός».
Η φονταμενταλιστική αυτή κίνηση απασχολεί µέχρι την εποχή µας τις ΗΠΑ, κυρίως µέσα από το θέμα τού αν η Βίβλος έχει δίκαιο ή η θεωρία της βιολογικής εξέλιξης. Πιο συγκεκριμένα, αγωνίζεται να επιβάλει ως µοναδική «επιστημονική αλήθεια» ορισμένες αντιλήψεις, που αποτελούν κατά γράμμα ερμηνεία των βιβλικών αφηγήσεων για τη Γένεση του κόσμου.

Τις µαχητικές προσπάθειες των φονταμενταλιστών να επιβάλουν τις αντιλήψεις τους στα δηµόσια σχολεία των Η.Π.Α. παρουσιάζει ο επιφανής παλαιοντολόγος St. J. Gould στο βιβλίο του "Εν αρχή ην ο Λόγος. Για τη συµφιλίωση θρησκείας και επιστήµης". Ο Gould περιγράφει, επίσης, τις ακραίες αντιλήψεις των φονταµενταλιστών στην Αµερική και τις συγκρίνει µε τις απόψεις που διατυπώθηκαν στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των ίδιων θεμάτων στην Ευρώπη, όπου δεν προκλήθηκαν οι ίδιες αντιδράσεις, αλλά υπήρξαν προσπάθειες είτε συµβιβαστικών θεωρήσεων είτε διάκρισης της θρησκευτικής από την επιστημονική θεώρηση της γένεσης και εξέλιξης του βιολογικού κόσμου.

Στην τελευταία αυτή θέση καταλήγει και ο ίδιος ο Gould, ξεκινώντας από τη διαφορετική λειτουργία που επιτελεί από τη µια πλευρά η Βίβλος ως θρησκευτικό κείμενο και από την άλλη η επιστημονική έρευνα και γνώση ως βασικό µέσο µελέτης του βιολογικού κόσμου. Εξαιτίας του γεγονότος αυτού συνδέθηκαν εκεί πολιτικές διαστάσεις. Παρόμοια προς την τελική θέση του Gould είναι και η άποψη που διατύπωσε ο Νίκος Ματσούκας για την ερμηνεία των βιβλικών αυτών αφηγήσεων.

Από το θέμα αυτό κατανοεί κανείς ότι η τακτική που ακολουθούν οι φονταµενταλιστές είναι καθαρά πολιτική και ακτιβιστική. Επιλέγουν ένα θέμα, το ανάγουν σε θέμα αιχμής και αγωνίζονται µε κάθε τρόπο να επιβάλουν την άποψή τους ως τη µόνη ορθή. Αλλά και αν αυτό δεν γίνει δεκτό, δηµιουργείται στους οπαδούς η αίσθηση ότι αγωνίζονται για τις ιδέες τους.

Η προσπάθεια αυτή τους οδηγεί σε συσπείρωση, και έτσι καθιστούν αισθητή την παρουσία τους.
Οι κύριες θέσεις των φονταµενταλιστών Προτεσταντών της Αµερικής είναι οι εξής:

Πρώτον, υποστηρίζουν ότι η Αγία Γραφή είναι κατά γράμμα θεόπνευστη, πράγμα που οδηγεί και στην ανάλογη χρήση της.

Δεύτερον, θεωρούν ότι κάθε µοντέρνα θεολογία και η επιστήμη γενικότερα, στο βαθμό που αντιτίθενται στη βιβλική πίστη, είναι µια µηδαµινότητα.

Τρίτον, πιστεύουν ότι όποιος δεν συµµερίζεται τις βασικές φονταµενταλιστικές απόψεις τους δεν είναι γνήσιος χριστιανός.

Τέταρτον, καταδικάζουν επιλεκτικά ορισμένες µοντέρνες αντιλήψεις, µεταξύ των οποίων τη βασική αντίληψη της µοντέρνας πολιτικής για το διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους.

Ο φονταµενταλισµός ως µοντέρνο φαινόμενο δεν περιορίστηκε µόνο στο πλαίσιο του αµερικανικού Προτεσταντισμού, αλλά µε διάφορες µορφές και µε τη χρήση διαφόρων θεμάτων ως θεμάτων αιχμής, αναπτύχθηκε και στο πλαίσιο των άλλων παγκόσμιων σύγχρονων θρησκειών. Ο Br. Lawrence υποστηρίζει ότι υπάρχουν διάφοροι τύποι φονταµενταλισµών. Στην πραγματικότητα όμως αν θεωρήσει κανείς ότι υπάρχει διαφόρων βαθμών πολιτικοποίηση και χρήση διαφορετικών µέσων, που φθάνουν µέχρι τις τρομοκρατικές ενέργειες, τότε καλύπτει όλες τις µορφές του φαινομένου.

Κατά βάθος όλοι οι φονταµενταλιστές υποστηρίζουν αναλογικά τις ίδιες σχεδόν απόψεις. Η διαφορά τους έγκειται στην ιδιαίτερη θρησκεία που πιστεύουν και στην οποία στηρίζονται.

Διαβάστε περισσότερα ...

Amerigo Vespucci-Το ομορφοτερο ιστιοφορο























Διαβάστε περισσότερα ...

Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2011

Φιλετίνο-Το χωριό που «έφυγε» από το ευρώ.

Το γραφικό χωριό Φιλετίνο στην Ιταλία, με 600 κατοίκους - 598 επίσημα - προκαλεί μεγάλο εκνευρισμό στη Ρώμη, καθώς μετά που ανακηρύχθηκε Πριγκιπάτο, εξέδωσε και δικό του νόμισμα αποκηρύσσοντας το ευρώ.

Η ισοτιμία του φιορίτο προς το ευρώ είναι 1 προς 72 σεντς. Το μεσαιωνικό χωριό βρίσκεται μεταξύ Ρώμης και Πεσκάρα σε υψόμετρο 1.063 μέτρων.

Ήταν την επομένη του Δεκαπενταύγουστου που ο δήμαρχος του χωριού Λούκα Σελάρι ανακοίνωσε το σχέδιό του να ανακηρύξει εκ νέου το Φιλετίνο Πριγκιπάτο. Έως το 1600 ήταν ήδη πριγκιπάτο, καθώς η Ιταλία ήταν γεμάτη με βασίλεια και δυναστείες πριν από την Ένωση του 1861. Η απόφαση αυτή του δημάρχου αποδίδεται στις εξαγγελίες της ιταλικής κυβέρνησης για συγχωνεύσεις οικισμών που έχουν πληθυσμό μικρότερο των 1.000 κατοίκων.

Το Φιλετίνο έχει και δικό του νόμισμα, το φιορίτο – άνθος – εμπνευσμένο από το φλορίνι, τονόμισματης Φλωρεντίας του 13ου αιώνα. Τονόμισμαμε τη συλλεκτική αξία – προς το παρόν – έχει χαραγμένο επάνω το πρόσωπο του δημάρχου, ο οποίος ίναι ένας απλός άνθρωπος που προέρχεται από τον κόσμο των επιχειρήσεων. Ωστόσο, κάποιοι είπαν ότι πρόκειται για ανέξοδο τρόπο του Λούκα Σελάρι να προσελκύσει στο χωριό του περισσότερους τουρίστες και πράγματι το Φιλετίνο σχεδόν βούλιαξε τόσο από τουρίστες όσο και από δημοσιογράφους.

«Πρέπει να ξαναπιάσουμε την ιστορία» δήλωσε ο κ. Σελάρι στην «Καθημερινή της Κυριακής», ξεκαθαρίζοντας ότι η αφετηρία για τις κινήσεις του είναι καθαρά οικονομική και πολιτική.

«Η Ιταλία διοικείται κυρίως με νόμους που ισχύουν εδώ και έναν αιώνα. Είναι δυνατόν μια χώρα με τόσο απαρχαιωμένη νομοθεσία να πάει μπροστά; Εμείς λοιπόν δεν πετάμε ένα πυροτέχνημα αλλά κάνουμε μια πρόταση στο ιταλικό κράτος!» αναφέρει ο δήμαρχος κα προσθέτει: «Το ιταλικό κράτος για τα μικρά μέρη, τα χωριά με λίγους κατοίκους όπως το Φιλετίνο, δεν κάνει απολύτως τίποτα».

Ο κ. Σελάρι επιμένει ότι η δική του πρόταση, έστω και με τον «μανδύα» του πριγκιπάτου, είναι πρόταση που προσπαθεί να ενώσει την Ιταλία και όχι να τη διχάσει: «Δεν είπαμε ποτέ να φύγουμε από την Ιταλία, να αποκτήσουμε ανεξάρτητη οντότητα ή κάτι τέτοιο... Με το σημερινό μίζερο καθεστώς είμαστε μαι σειρά από φτωχά, ελλειμματικά χωριά και δήμους που διαγκωνιζόμαστε ποιος θα πάρει τα περισσότερα από τα λίγα ψίχουλα της Ρώμης».

Ο δήμαρχος πιστεύει ότι η Ιταλία χρειάζεται άμεσα «σοβαρές ιδιωτικοποιήσεις»: «Σήμερα στην Ιταλία υπάρχουν εκατοντάδες κρατικές επιχειρήσεις, το 80% των οποίων είναι εντελώς άχρηστες. Αυτές πρέπει να κλείσουν. Όχι αύριο, σήμερα. Και ξέρετε ποιοι δουλεύουν σ’ αυτές; Συγγενείς, φίλοι και ‘’εξυπηρετήσεις’’ των πολιτικών μας».

Ο κ. Σελάρι ανησυχεί για τη χώρα του, σύμφωνα με τις δηλώσεις του στην Καθημερινή της Κυριακής: «Χρειαζόμαστε τις μεταρρυθμίσεις το συντομότερο δυνατό. Αν δεν προχωρήσουμε ταχύτατα, η Ιταλία μπορεί να οδηγηθεί στη χρεοκοπία μέχρι το τέλος του χρόνου... Είμαστε σε πολύ πιο δύσκολη θέση από τη δική σας. Χρωστάμε πολλά, πάρα πολλά λεφτά». Όσο για το πολιτικό σύστημα: «...Δυστυχώς είναι σαν το ποδόσφαιρο, όταν μια ομάδα δεν πάει καλά, πρέπει να αλλάξεις τους παίκτες».
Διαβάστε περισσότερα ...

Το τέλος της θεωρίας του Αϊνστάιν;

Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στην επιστημονική κοινότητα η ανακοίνωση Ευρωπαίων φυσικών ότι εντόπισαν υποατομικά σωματίδια (νετρίνο) που φαίνεται να σπάνε το ρεκόρ ταχύτητας στο σύμπαν, ταξιδεύοντας ταχύτερα και από το φως.

Η θεωρία της ειδικής σχετικότητας από το 1905 -ο ακρογωνιαίος λίθος της Φυσικής- απαγορεύει οτιδήποτε να κινηθεί πιο γρήγορα από την ταχύτητα των 299.792.458 μέτρων ανά δευτερόλεπτο του φωτός. Μέχρι τώρα καμία έρευνα δεν είχε βρει το παραμικρό μεγάλο σώμα ή μικροσκοπικό σωματίδιο να κινείται πιο γρήγορα από το φως.

Όμως, Ιταλοί φυσικοί του πειράματος «Opera», που πραγματοποιείται 1.400 μέτρα κάτω από το έδαφος, στο υπόγειο Εθνικό Εργαστήριο Γκραν Σάσο, σε συνεργασία με το Cern στα γαλλο-ελβετικά σύνορα, από όπου στέλνονται στην Ιταλία ακτίνες νετρίνο, βρήκαν ενδείξεις ότι τα συγκεκριμένα σωματίδια ταξιδεύουν ταχύτερα και από το φως.

Τι είναι τα νετρίνο

Τα νετρίνο είναι ηλεκτρικά ουδέτερα, σπανίως αλληλεπιδρούν με την κοινή ύλη (περνάνε μέσα από τοίχους και πλανήτες) κι έχουν πολύ μικρή μάζα, αλλά υπάρχουν ολόγυρά μας, καθώς αποτελούν υποπροϊόν των πυρηνικών αντιδράσεων στο εσωτερικό του ήλιου.

Δισεκατομμύρια τέτοια υποατομικά σωματίδια περνάνε κάθε δευτερόλεπτο μπροστά από τα μάτια μας, χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε.

Ο τεράστιος ανιχνευτής του πειράματος «Opera» (βάρους 1.800 τόννων) εκτίμησε ότι τα νετρίνο που καταλήγουν σε αυτόν από το Cern, διανύοντας μια απόσταση περίπου 732 χιλιομέτρων, φθάνουν 60 νανοδευτερόλεπτα πιο γρήγορα από ό,τι θα επέτρεπε η ταχύτητα του φωτός (δηλαδή κινούνται με ταχύτητα περίπου 0,0025% ταχύτερη από το φως).

"Είμαστε σοκαρισμένοι", δήλωσε ο Αντόνιο Ερεντιτάτο, φυσικός του πανεπιστημίου της Βέρνης, επικεφαλής και εκπρόσωπος του Opera. "Αν είναι αλήθεια, τότε είναι πραγματικά εντυπωσιακό", δήλωσε ο φυσικός Τζον Έλις, εκπρόσωπος του Cern, αλλά τόνισε την ανάγκη να υπάρξει ανεξάρτητη επιβεβαίωση του γεγονότος.

Οι φυσικοί του Opera ανέφεραν ότι έχουν πλέον αρκετή εμπιστοσύνη στα στοιχεία τους για να τα δημοσιοποιήσουν, καθώς έχουν καταγράψει ίδια αποτελέσματα σε περίπου 16.000 μετρήσεις κατά την τελευταία διετία, συνεπώς δηλώνουν σίγουροι ότι δεν έχουν πέσει θύμα κάποιας πλάνης ή λάθους.

Σκεπτικισμός και νέα πειράματα

Είχε προηγηθεί ένα παρόμοιο πείραμα, το Minos στην Μινεσότα των ΗΠΑ, το 2007, όταν επίσης είχαν φανεί νετρίνο που κατέφθαναν από τον επιταχυντή Fermilab του Σικάγο, να κινούνται οριακά ταχύτερα από το φως, αλλά τότε υπήρχε μεγαλύτερη αβεβαιότητα για τις μετρήσεις.

Όμως, οι αμερικανοί φυσικοί, ετοιμάζουν νέα πειράματα που αναμένεται να έχουν ευρήματα σε ένα - δύο χρόνια. Αν το Minos όντως επιβεβαιώσει τις μετρήσεις του «Opera», οι συνέπειες για τη φυσική και την επιστήμη γενικότερα θα είναι κολοσσιαίες.

Ορισμένοι, όπως ο επίτιμος καθηγητής φυσικής του πανεπιστημίου της Μπολόνια Αντονίνο Ζιτσίτσι, πιθανολογούν ότι τα νετρίνο κινούνται μέσα από έξτρα διαστάσεις στο χώρο, όπως προβλέπει η θεωρία των χορδών, για αυτό κινούνται ταχύτερα από το φως. Ίδια ακριβώς άποψη εξέφρασε και ο αστρονόμος νετρίνο Τζον Λέρντ του πανεπιστημίου της Χαβάης.

Άλλοι παραμένουν σκεπτικιστές και δεν βιάζονται να κάνουν τη νεκρολογία της θεωρίας του Αϊνστάιν, θεωρώντας ότι κάποιο πειραματικό λάθος έχει συμβεί.

"Αν είναι αλήθεια, τότε πραγματικά δεν έχουμε καταλάβει τίποτε για τίποτε. Ακούγεται πολύ μεγάλο, για να είναι αληθινό", σχολίασε ο φυσικός Αλβάρο ντε Ρουχούλα του Cern.

Ο Ερεντιτάτο του Opera επιμένει πάντως ότι οι φυσικοί του πειράματος δεν έχουν μπορέσει να βρουν κάποια άλλη εξήγηση για τα απρόσμενα ευρήματά τους. Γι' αυτό κάλεσε την επιστημονική κοινότητα να εκφράσει τις δικές της απόψεις ανοιχτά.
Διαβάστε περισσότερα ...

Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011

Ασκούν μήνυση κατά του γιου τους για να φύγει από το σπίτι

Μήνυση κατά του 41χρονου γιου τους άσκησαν Ιταλοί γονείς, ζητώντας να εγκαταλείψει το σπίτι. Σύμφωνα με τους γονείς, ο γιος τους έχει δουλειά αλλά αρνείται να εγκαταλείψει το πατρικό σπίτι και απαιτεί να έχει τα ρούχα του πλυμένα και τα γεύματά του έτοιμα.

Σύμφωνα με τη δικηγόρο Άντρεα Καμπ, εστάλη γράμμα στο γιο, με το οποίο τον προειδοποιούν να φύγει σε έξι ημέρες, διαφορετικά θα αντιμετωπίσει νομικά μέτρα. Αν αρνηθεί οι δικηγόροι θα ασκήσουν ένταλμα προστασίας των ηλικιωμένων γονιών εναντίον του γιου τους.

«Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό άλλο», δήλωσε ο πατέρας. «Η σύζυγός μου υποφέρει από στρες και χρειάστηκε νοσηλεία. Έχει μια καλή δουλειά αλλά εξακολουθεί να ζει στο σπίτι. Απαιτεί τα ρούχα του να είναι καθαρά και σιδερωμένα και το γεύμα του να είναι έτοιμο. Πραγματικά δεν έχει καμία πρόθεση να φύγει», πρόσθεσε.
Διαβάστε περισσότερα ...

Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2011

Ο απόστρατος που φτύνει στα μούτρα την κυβέρνηση

Η οργή που αισθάνεται ένας απόστρατος αξιωματικός του Στρατού Ξηράς αποτυπώνεται με τον πιο γλαφυρό τρόπο σε επώνυμη επιστολή που δημοσιεύει η εφημερίδα "Δημοκρατία" και άλλες ημερήσιες εφημερίες, όπου επιτίθεται στους κυβερνώντες για τα νέα μέτρα.

"Είμαι κάτω από 55 ετών Ανώτερος Αξιωματικός ε.α και φτύνω στα μούτρα σας.

Έχω τιμηθεί με όλα τα μετάλλια και τα παράσημα, με εύφημο μνεία για τις υπηρεσίες μου , δεν 'έχω τιμωρηθεί ποτέ μου και έχω υπηρετήσει σε όλο τον κόσμο.

Έχω υπηρετήσει 22 χρόνια στην ειδική μονάδα ΧΩΚ και ήμουνα παντού και πάντα και στην κρίση των Ιμίων ενεργοποίησα τους Πυραύλους ΧΩΚ .

Στα 39 μου έπαθα έμφραγμα και υπεβλήθηκα σε εγχείρηση ανοικτής καρδιάς.

Από τότε υπηρέτησα σε υπηρεσία γραφείου, αποφάσισα να παραιτηθώ στα 50 μου με σκοπό να φροντίσω την υγεία μου.



Επειδή σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία τα μοσχεύματα έχουν ορισμένο χρόνο ζωής δεν πρόκειται να φτάσω στην ηλικία των 55 ετών, φτύνω τώρα στα μούτρα σας γιατί δεν προλαβαίνω να φτύσω στους τάφου σας.

Λυπάμαι μόνο που από τους Αξιωματικούς του Κέντρου Επιχειρήσεων είμαι ο μόνος στην Ζωή από τους τρεις συμμαθητές μου στην ίδια υπηρεσία έχουν πεθάνει οι δύο σε ηλικία 40 χρονών και φέτος πέθανε και ο αντικαταστάτης μου σε ηλικία 35 ετών όλοι από έμφραγμα και όλοι από το υψηλό στρες

.

Λυπάμαι μόνο που δημιούργησα οικογένεια με τρία παιδιά και τα τρία επιστήμονες και άνεργα!
Λυπάμαι που τόσα χρόνια ήμουν δίκαιος και τίμιος, λυπάμαι που για τα χάλια της Πατρίδος μου που εσείς είστε οι μοναδικοί υπεύθυνοι και την πληρώνουμε μόνο εμείς.



Λυπάμαι που με υποχρέωσαν να πληρώνω τα ταμεία σας και δεν μπορώ να εισπράξω τα χρήματα ούτε καν τις εισφορές μου (λόγω αδυναμία πληρωμής ΜΤΣ ΒΕΑ ) και δεν μπορώ να βοηθήσω τα παιδιά μου.

Επειδή κάποιοι τα φάγανε και δεν τιμωρήθηκαν ΠΟΤΕ.

Λυπάμαι που τόσα χρόνια δεν σας πήγα στα δικαστήρια γιατί επί 30 χρόνια με υπολογισμένα 10 χρόνια υπηρεσίες και πέραν του ωραρίου, νυχτερινά και αργίες δεν πήρα ούτε μια δραχμή υπερωρία ενώ οι πλασματικές υπερωρίες πάνε σύννεφο παντού.

Υ.Γ

: Επειδή δεν ήμουνα ποτέ ζήτουλας, θα ψάξω για μαύρη εργασία να βοηθήσω την οικογένεια μου για να μην φτάσω στο σημείο να σκοτώσω κάποιον πολιτικό ανεύθυνο.



Παραθέτω τα προσόντα μου αν κάποιος μπορεί να με χρειαστεί. 

Γνωρίζω Αγγλικά ,γνωρίζω υπολογιστές, γνωρίζω από ασυρμάτους, γνωρίζω όλα τα όπλα ατομικά και ομαδικά, μπορώ να σκοτώσω από 300μ απόσταση με μία σφαίρα, μπορώ να αναχαιτίσω ολόκληρο σμήνος αεροσκαφών και ελικοπτέρων, μπορώ να ανατινάξω οποιοδήποτε κτίριο, μπορώ να κάνω υποκλοπές τηλεπικοινωνιών, μπορώ να κάνω παρεμβολές, μπορώ να κάνω ό,τι δολιοφθορά μπορείτε να φανταστείτε. Έχω ειδική εκπαίδευση στους υπολογιστές με ό,τι αυτό συνεπάγεται...

Μακρυγιάννης Χρήστος 


Ανώτερος Αξιωματικός ε.α
Διαβάστε περισσότερα ...

Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2011

Τα πιο ακριβά κλασικά αυτοκίνητα

Peter D. Williamson Bugatti Type 57S Atlantic – 30 έως 40 εκατ. δολάρια
1934 «Star of India» Rolls-Royce Phantom II Continental – 13 εκατ. δολάρια
1957 Ferrari 250 Testa Rossa – 12.4 εκατ. δολάρια
1961 Ferrari 250 GT California Spyder – 10.8 εκατ. δολάρια
007 Aston Martin DB5 – 5 έως 10 εκατ. δολάρια
1937 Bugatti Type 57S – 4.4 εκατ. δολάρια
Διαβάστε περισσότερα ...

Πανέμορφο και μυστηριώδες συγκρότημα βουδιστικών ναών




Στο νησί Ιάβα, της Ινδονησίας υπάρχει ένα βουνό γεμάτο με χιλιάδες αγάλματα, που περιβάλλεται από ηφαίστεια και καλύπτεται από ένα πέπλο μυστηρίου. Το Borobudur, ένα τεράστιο συγκρότημα βουδιστικών ναών, εγκαταλείφθηκε για αιώνες, αλλά κανείς δεν γνωρίζει γιατί. Στην πραγματικότητα, ήταν ξεχασμένο, κρυμμένο κάτω από ηφαιστειακή τέφρα σε μια κατάφυτη, πυκνή ζούγκλα για εκατοντάδες χρόνια.
Το συγκρότημα υπολογίζεται ότι χτίστηκε περίπου τον 90 αιώνα και εγκαταλείφθηκε περίπου 150 χρόνια μετά, χωρίς να υπάρχουν ιστορικές αναφορές και για τα δύο γεγονότα. Ανακαλύφθηκε ξάνα το 1814 και έκτοτε συντηρήθηκε και μετατράπηκε σε ένα εξαιρετικά δημοφιλές βουδιστικό μνημείο. Έχει χαρακτηριστεί μνημέιο παγκόσμιας κληρονομιάς από την UNESCO










Διαβάστε περισσότερα ...

Facebook