Πάντα να ξαναρχίζεις ...

«Ασφαλής και άριστη είναι η δημοκρατία, στην οποία η κάθε αδικία τιμωρείται εξίσου από τους παθόντες και τους μη παθόντες απ' αυτή.» (Σόλων ο Αθηναίος) «Σοφός είναι ο άνθρωπος που ξέρει χρήσιμα πράγματα όχι εκείνος που ξέρει πολλά.» (Αισχύλος) «Γλώττης κρατείν και μάλιστα εν συμποσίω : Να συγκρατείς την γλώσσα σου, προ παντός δε όταν βρίσκεσαι σε διασκέδαση» (Χίλων ο Λακεδαιμόνιος) «Εθίζειν τους παίδας τω ταληθεί λέγειν. Το γαρ ψεύδεσθαι δουλοπρεπές και πάσιν ανθρώποις ουκ άξιον μιμείσθαι:Να συνηθίζουμε τα παιδιά να λέγουν την αλήθεια. Γιατί η ψευτιά είναι δουλοπρέπεια και δεν αξίζει να τη μιμούνται οι άνθρωποι» (Πλούταρχος)

Τρίτη, 22 Αυγούστου 2017

Kreidler Florett - Η ιστορία της μηχανής που άφησε εποχή στην Ελλάδα

Το 1903 ένας έξυπνος γερμανός ο Άντον Κρέιντλερ (Anton Kreidler), αποφασίζει να ξεκινήσει μια μικρή βιοτεχνία παραγωγής μεταλικών τηλεγραφικών καλωδίων κοντά στην πόλη της Στουντγκάρδης στην Γερμανία.

Φυσικά, ο έξυπνος επιχειρηματίας δεν είχε ιδεα πως μερικά χρόνια αργότερα θα δημιουργούσε ένα εξαιρετικό "κατασκεύασμα" που αφησε ιστoρία.

Θα ήταν η μηχανή Florett-Kreidler, ή αλλιώς γνωστή στην Ελλάδα ως "φλωρέττα", μια μοτοσυκλέτα που αποτέλεσε ένα "φαινόμενο" στους Ευρωπαϊκούς δρόμους μετά τον Β' παγκόσμιο πόλεμο, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο το 1960 η 1 στις 3 μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούσαν στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους να είναι φλωρέττες.

Anton Kreidler

Η Kreidler είχε αρχικά την έδρα της στο Kornwestheim , μεταξύ του Ludwigsburg και της Στουτγάρδης . Ιδρύθηκε το 1903 ως Kreidlers Metall- und Drahtwerke από το Anton Kreidler και άρχισε να κατασκευάζει μοτοσικλέτες το 1951. 

Ο γιος του Αντόνιου, Alfred, κατάφερε να ανοίξει εκ νέου το εργοστάσιο το 1945. Εκτός από το ότι ήταν καλός επιχειρηματίας, ο Alfred ήταν ένας καλός εργοδότης που φρόντιζε την ευημερία των εργαζομένων του. Είχε επίσης ιδέες πέρα ​​από την κατασκευή καλωδίων. 

Ο Alfred ενδιαφέρθηκε για ελαφρούς κινητήρες και, το 1950, μόλις 5 χρόνια μετά το τέλος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, υπήρχε ανάγκη για οικονομικά δίκυκλα δίκυκλα.Εκείνη την εποχή, μόνο οι πλούσιοι θα μπορούσαν να αντέξουν τα αυτοκίνητα.

 

Έτσι, ο Alfred, ο οποίος, μαζί με μερικούς φίλους, είχε ήδη κατασκευάσει μερικούς κινητήρες κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1930, αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να εμπλακεί στην κατασκευή μοτοποδηλάτων. 

Το πρωτότυπο Kreidler R50 (R = Roller, Γερμανικά το σκούτερ) απέδειξε ότι το σχέδιο ήταν βιώσιμο.Ο Gunter Markert έφτασε σε ένα χιλιόμετρο ισοδύναμο με μια παγκόσμια περιοδεία στην R50 και ο γερμανικός τύπος ανέφερε την πρόοδό του. Η παραγωγή του Kreidler ξεκίνησε το 1951.

Στα επόμενα χρόνια, τα Kreidlers έγιναν πολύ δημοφιλείς στη Γερμανία, κυρίως λόγω της αξιοπιστίας τους. Άλλοι λόγοι για αυτήν τη δημοτικότητα ήταν τα πολυάριθμα αρχεία ταχύτητας 50cc που είχαν τεθεί από αυτά τα μηχανήματα.

 

Το 1959 το ένα τρίτο όλων των γερμανικών μοτοσυκλετών ήταν Kreidler.Στη δεκαετία του 1970 η Kreidler είχε πολύ μεγάλη επιτυχία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ειδικά στην Ολλανδία οι αναβάτες Jan de Vries και Henk van Kessel ήταν επιτυχείς.

Η Kreidler δραστηριοποιήθηκε στην μοτοσικλέτα Grand Prix με μεγάλη επιτυχία στη δεκαετία του 1970 και τη δεκαετία του 1980, κέρδισε οκτώ τίτλους παγκόσμιου πρωταθλητή σε κατηγορία 50 cc :

 

  • 1971 Jan de Vries 
  • 1973 Jan de Vries
  • 1974 Henk van Kessel 
  • 1975 Ángel Nieto
  • 1979 Eugenio Lazzarini
  • 1980 Eugenio Lazzarini
  • 1982 Stefan Dörflinger
  • 1983 Stefan Dörflinger
    Οι νέοι της εποχής εκείνης επιθυμούσαν διακαώς και έκαναν τα αδύνατα δυνατά, ώστε να αποκτήσουν ένα από τα πιο δημοφιλή οχήματα.Ένα τέτοιο μοτοποδήλατο ήταν μεταφορικό μέσο, εργαλείο δουλείας και αντικείμενο διασκέδασης.


    Ανεβαίνοντας πάνω στην σέλα, ταυτόχρονα απολάμβαναν και μεγαλύτερης εκτίμησης στα μάτια του γυναικείου φίλου. Το θρυλικό αυτό μέσο, άρχισε να χάνει την αίγλη του, μετά από 30 περίπου χρόνια, όταν άρχισαν να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα σε μεγαλύτερο βαθμό.

    Η δεκαετία του 1980 έφερε στο τέλος το Kreidler.Οι ιαπωνικοί κατασκευαστές εισήγαγαν καλύτερα εμπορικά, πιο αξιόπιστα και πάνω από όλα πιο μοντέρνα μηχανήματα.


    Η Kreidler έπαψε τη δραστηριότητά της το 1982 και τα δικαιώματα επί του εμπορικού σήματος πωλήθηκαν στον επιχειρηματία Rudolf Scheidt ο οποίος είχε κατασκευάσει μέχρι το 1988 τον ιταλικό κατασκευαστή Garelli Motorcycles με το όνομα Kreidler.Τα δικαιώματα για το σήμα Kreidler αποκτήθηκαν στη συνέχεια από τον κατασκευαστή ποδηλάτων Prophete .


    Τα μοτοποδήλατα "Flirt-matic" ήταν διαθέσιμα μέχρι το 1988. Αυτά ήταν τα μηχανήματα του Garelli "κατασκευασμένα με σήματα" ως Kreidlers.Υπάρχει επίσης ασιατικό σκούτερ με το όνομα Kreidler Florette.

    Πρόσφατα η Kreidler αποφάσισε να επιστρέψει στην παραγωγή μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού (αλλά και ηλεκτρικών scooter), με δυνατότερο χαρτί ένα Cafer Racer μοντέλο στα 125 κ.εκ. με το όνομα Dice CR 125.

    Το Dice CR 125 έχει ανακοινώσιμη ιπποδύναμη 11,2 hp, η εργοστασιακή ταχύτητα του δηλώνεται λίγο κάτω από τα 100 χλμ/ώρα, ενώ το βάρος βρίσκεται στα 112 κιλά.Η Kreidler ζητά 2.599 ευρώ για το Dice CR 125.


    Δίπλα στο Dice CR 125, βρίσκουμε 2 παραλλαγές της μοτοσυκλέτες σε Supermoto και On-Off μορφή, με αντίστοιχα ονόματα Dice SM 125 Dice GS 125 και τιμή ίδια με το CR 125 στα 2.599 ευρώ.

    Παράλληλα υπάρχει και ένα πενηντάρι στη γκάμα, το Supermoto Dice SM 50 και αυτό στην ίδια τιμή με τα 125 (2.599 ευρώ).Πέρα από τις παραπάνω μοτοσυκλέτες η Kreidler διαθέτει μια πλειάδα (9 παρακαλώ) rebadged κινέζικα scooter στη γκάμα της αλλά και 2 e-scooters με τα ονόματα E-Florett 1.0 (2.499 ευρώ) E-Florett 3.0 (3.899 ευρώ).



    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Facebook